Vad anställda och fd kollegor säger om företaget på fritiden, i sociala medier – det är Employer Brand exemplifierat. Ett uppbyggt värde som kan realiseras i rekrytering. Beroende på om ryktet är positivt eller negativt…

Mattias och jag höll idag en workshop hos Sector Alarm med fokus på utvecklingsmöjligheter inom Rekryteringsdesign. Otroligt kul att i genomlysningen av företaget att se nedan kommentarer från fd anställda. Det är Employer Brand på riktigt !!
Att utveckla anställda, lyfta fram vad fd anställda tycker – det hänger ihop väldigt mycket med hur du kommer lyckas i rekryteringar. Framför allt när det är brist på den kompetens du söker…

Titta gärna på den stolthet som  Jimmy, Christian med flera visar på Sector Alarms Facebooksida

Vill du bygga starkt arbetsgivarvarumärke – se till ta hand om kollegorna i vardagen, bra chefer, utveckling och kul på jobbet.
Att köpa plats på rankinglistor och flotta slogans är inte mycket värt om rykten från verkligheten säger något annat. Ärlighet och äkthet varar i längden.